Sunday 21 April 2013

PENJELASAN TENTANG KOS PENGEPOSAN ( MENJAWAB PERSOALAN PELANGGAN KAMI )

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang melayari laman blog Pusakaalam2u. Terlebih dahulu pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada anda semua yang tidak putus-putus menyokong dan memaharkan barangan daripada pihak kami, tanpa anda semua maka siapalah pihak kami ini. Baru-baru ini ada pelanggan kami yang bertanyakan tentang kenapa Kos Pos pihak kami agak Mahal? Sebenarnya pihak kami sudah lebih 2 tahun ( Bermula Januari 2011 lagi ) sudah menggunakan khidmat SkyNet Kurier ( Worldwide Ekspress ). Cuma jika terdapat penghantaran ke kawasan pedalaman dan tidak dapat dihantar oleh pihak berkenaan maka pihak kami akan menggunakan khidmat Pos Laju ( Pos Malaysia ). Bukan apa, pada tahun 2010 pihak kami pernah mengalami kehilangan barangan pesanan pihak pelanggan setelah dihantar dengan menggunakan khidmat Pos Malaysia. Setakat ini sudah 6 Item yang hilang setelah pihak kami menggunakan khidmat Pos Laju Pos Malaysia. Terdapat 2 item yang hilang pada tahun 2010 dan 2011 serta SATU item hilang pada 2012 dan SATU pada tahun 2013. Berhubung dengan masalah itu, pihak kami hanya ada berlaku SATU sahaja kehilangan barang yang diposkan menggunakan khidmat SkyNet Kurier dan berlaku pada tahun ini ( 2013 ). Pengurusan pihak kami telah mengambil keputusan untuk menggunakan khidmat SkyNet Kurier sahaja kerana HANYA pihak SkyNet Kurier sahaja membayar CLAIM ( PAMPASAN ) kehilangan barang tersebut setelah 2 bulan laporan dibuat. Pihak Pos Malaysia setakat ini GAGAL membayar pampasan walaupun 6 laporan telah dibuat terhadap kehilangan barang-barang tersebut. Diharap penjelasan ini akan dapat memuaskan hati kepada pelanggan yang bertanya baru-baru ini. Harap maklum dan terima kasih.

( PERKHIDMATAN POS DAN LOGISTIK YANG KAMI DAN ANDA BOLEH PERCAYAI )